jueves, 10 de septiembre de 2015

Bienvenido, señor cura


        Desde diciembre del pasado año, los vecinos de La Carriona nos sentimos un poco huérfanos. A la irreparable pérdida de nuestro párroco, don Santos Sánchez, se une la falta de nuevos sacerdotes que sustituyan a los que, por la edad, deben abandonar su ministerio. Es por ello que infinidad de parroquias y pueblos se van quedando sin el “cura-amigo-confidente”, sin la persona que terminará siendo parte de ellos, como uno más de la familia.
        
        A la falta de don Santos, el peso recayó sobre su buen amigo y compañero en las labores pastorales, don José Manuel Feito. Ardua tarea para una sola persona. Es encomiable la movilización de los vecinos de La Carriona recabando centenares de firmas para que el Arzobispo, Jesús Sanz, fuera todo oídos. Parece que no es por falta de voluntad por lo que hay que hacer las cosas así, sino por la escasez de sacerdotes. Pero una buena nueva saltó a los medios de comunicación y es que, a partir del tres de septiembre, a la parroquia de La Carriona y el cementerio, vendrá el sacerdote avilesino don Alfonso Abel Vázquez, que también atenderá las parroquias de San Agustín y Santa María Magdalena.
        En nuestra vecina Miranda, la noticia del traslado de don José Manuel Feito a la parroquia de San Juan de Ávila, cayó como un témpano. Y fue el pueblo el que alzó la voz. No iban a permitir que a don José Manuel le mandaran a otro lugar que no fuera Miranda, su casa, a la que llegó desde Los Cabos en 1964.
        No quiero alargarme en detalles porque ya es sabido que las aguas han vuelto a su cauce y don José Manuel seguirá en su casa de Miranda, como no podía ser de otra manera, y que echará una mano a su compañero de San Juan de Ávila. Enhorabuena a los dos.
      
         Huelga decir que los cuatro sacerdotes ordenados el pasado 24 de mayo, no podrán dormirse en los laureles. El peruano Carlos Alberto Andave, de 31 años, tiene encomendadas diecisiete parroquias, y el argentino César Gustavo Acuña, dieciséis. Muchos kilómetros y mucha tarea para tan pocas manos.
     
         En todo este tiempo y ante la dificultad de que un cura viniera para La Carriona, me hice una pregunta: ¿los curas no tienen derecho a una jubilación, como cualquier mortal? Don José Manuel Feito tiene ochenta y un años y sigue a disposición del Arzobispo para donde este tenga a bien enviarle. Puede que sea una pregunta fuera de lugar, pero en cierta forma inquietante. Parece que los curas, como los artistas, están destinados a morir de pie o en una última representación sobre el escenario.
     
        Bienvenido, don Alfonso Abel Vázquez, en nombre de la Xunta y de los vecinos de La Carriona.
  
                                                 Luisa Méndez Fdez, escritora y vecina del barrio.

 (Datos tomados de la prensa)

viernes, 4 de septiembre de 2015

COSES DE LA TENSIÓN



       
24—8—2015 llectura de los Rellatos y entrega de Premios 

IX CONCURSU DE MICRO-RELLATOS N`ASTURIANU
           
 “L`HORRU DEL CARBAYEDO”




COSES DE LA TENSIÓN    (2º premiu)

      Ye abondo tarde, cuando entro en casa col pensamientu no que tengo de facer pal otru día. Duelme la tiesta  d'escuchar les quexes del mio xefe, contratóme unes hores p'aforrar perres. Llueu, apúrreme trabayu que me sal peles oreyes.

     ¡Qué ganes tengo d’echame nel sofá!, y al que-y apeteza un potaxe berces, que nun lo dulde y se ponga a ello, o que s'apañe con un cachu pizza, ¡qué voi facer, toi frayada!
    
      Xuan, el mio home, ye comercial. Tol día afogáu, diz. Mariola, la so xefa, amenázalu con mandalu al paru. Camienta que la xente tien fame pero, como nun tien perres…
   
     El probe ta desesperáu y cola tensión peles ñubes, cualquier día va  da-y daqué. Da lo mesmo pisar cai pa vender más y que la xefa tea contenta; pidiona y paez que llagartona, tol día reburdiando: que si la empresa va de mal en peor, que nun ve otra alternativa que prescindir de dalgunos folgazanes, y el que nun tea conforme, nun hai problema, el so puestu rifaránlu un garapiellu xente, y hasta por menos perres, si lo sabrá ella.
    
     Tola lluz ta enceso. Xuan —gríto-y—, esti despilfarru nun lo vamos poder pagar. ¿Tas mal de los güeyos, Xuan?

     Apago les lluces unes tres otres pero, ¡meca!, dalgo pasó. Ta too pates p’arriba. ¿Robáronnos, Xuan?, —digo glayando. Nesto, un ruíu estrañu salió del salón.
     Asoméme col mieu metíu en cuerpu. Xuan ruxi como un güe. Ehí ta espurríu encima'l sofá. ¡Probe!, los puños zarraos. ¡Ai!!!! De xuro que-y xubió la tensión de sópitu.
      Alloriada, marco emerxencies: el mio home ta muertu, —berro pel teléfonu—, o cuasi muertu; non, nun miré si respira, ¡carái!, vaya lo que pregunta esta xente, digo pa min—. ¡Entainen, por favor!

     Ensin saber qué facer, tírome de rodielles delantre la Santina. Xuntinos punxímosla nun requexucu del salón. Nesi momentu yéramos felices. Dempués los problemes económicos, les esixencies nel trabayu, a min el mio xefe, Facundo, a Xuan la so xefa, Mariola que lu tien amargáu.  

¡Probe Xuan!
     
     Los sanitarios y el médicu lleguen rápido. Abren-y los güeyos y la boquina hasta’l gorgueru. Les manes siguen apretaes como fierros
     
     El médicu punxo dalgo debaxo la llingua y Xuan escomenzó a espabilar. Taba mariáu —dixo—, ¿qué facía esa xente ehí…?

—Home, tuvo que ser que te xubió la tensión.  Llamélos yo.  Bien pensé que tabes muertu.

     El médicu decidió llevalu pal hospital pa face-y un estudiu completu. Al pasalu pa la camilla, la mano zarrada, afloxó-y, entós, el médicu garró d'aquella mano un cachu fueya…, miróme y díxome:

—Por si esto tuviere dalgo que ver cola tensión, lléalo con procuru, nun tenemos tiempu que perder.

     Ensin saber qué dicir, garro'l papel, desarrúgolu un pocoñín… Ye una carta escrita con lletra firme.  ¡Golía que restallaba! Mariola, la xefa del mio home, púnxolu na cai. Nun falaba nada de que les ventes fueren mal. Namái que, taba enamorada d'un mozu guapísimu y venti mil veces más bonu  qu’el mio home na cama. 
                                                

                                Autora: Luisa Méndez Fdez